söndag 14 augusti 2011

Regnet regnar och stickningen växer

Det har varit perfekt mysväder idag och jag har inte gjort nåt vettigt över huvudtaget!

Tomas är och hälsar på sin far uppe i Östersund den här veckan, han kommer hem på torsdag. Jag gör inte mycket annat om dagarna än stickar och ser på film eller lyssnar på ljudbok. Och går till jobbet förstås! Dag fyra av nio jobbdagar är jag inne på idag.

Projektet växer


Jag tror det kan bli bra det här :) Mönstret är lagom enkelt men samtidigt gör mönstringen ("woven ribb") att det blir lite mer spännande än vanlig rätstickning. Jag är snart framme vid midjan där det blir ett hål för att knyta genom och sen är det dags att börja forma kjoldelen. Jag hoppas jag kommer kunna ha kvar den här till mig själv. Är annars väldigt bra på att ge bort saker som blir färdiga.


Nu är det dags att förbereda sig inför jobbet.
Hoppas ni har en mysig söndag!



1 kommentar: