lördag 4 september 2010

Vad göra på en lördagskväll...

Här sitter jag i soffan och håller på att bli tokig! Jag började på en Echo Flower i dag och 
har tagit mig igenom "blomdiagrammet" 
(jag vet, ingen höjdar bild direkt.. )

När jag kommer till nästa "nivå" går det åt h-vete... Jag förstår inte varför! Maskantalet stämmer, jag har inte stickat fel någonstans och ändå blir det inte rätt.. Nästa del består av 3 olika charts, först nr 1 fram till 12 maskor innan mittenmaskan, chart 2 över de 12 maskorna + mittenmaskan + 12 maskor efter mittenmaskan och sist men inte minst, chart 3 (som är en spegelvänd chart 2..). Första delen, fram till och med chart 2 fungerar men efter det är det något som blir fel.. Har repat upp och stickat om 3 ggr nu... till slut började jag sticka en omgång till av blomdiagrammet bara för att kunna fortsätta.. blä! Nu ger jag upp för ikväll, kanske det går bättre imorgon!

God natt gott folk!

4 kommentarer:

  1. Urk, den såg jobbig, eller grötig ut på diagrammet, men himla snygg!
    Ibland kan det ju hjälpa att lägga bort det över natten & sen går det som smort nästa dag - konstigt!

    SvaraRadera
  2. Trist när man kör fast i ett mönster! Och jobbigt att behöva repa upp så många gånger! Hoppas att natten gav "klarare tankar" så att du kan fortsätta.
    Maria

    SvaraRadera
  3. Ja, hade jag bott i Göteborg hade det varit lättare! Då hade jag nog kunnat få ihop åtminstone ett litet gäng (bestående av bloggvänner), men här är det svårt. Det finns ett scrap&kort-sällskap och det finns stickcaféer, men det är inte samma sak som att träffa sina vänner. :-)
    Hoppas du får en bra måndag!! :-)

    SvaraRadera
  4. Jag tror jag vet; körde nämligen själv fast, stenhårt! Diagrammet visar fram till mitten. Det där med repetera kommer när man gör nästa omgång så för första omgången gör man alltihop i diagrammet och sedan är man vid mitten. Har inte diagrammet här (är kvar på jobbet :-( ) men kollar när jag kommer hem!

    SvaraRadera