söndag 11 juli 2010

Eget garn!

Mitt första egna två-trådiga ullgarn är nu klart! Det blev inte mer än knappt 50g vitt corridale-garn men jag är nöjd! :)
Jag glömde förstås ta bilder under själva processen men här är i alla fall det färdiga nystanet och provstickningen :)
Som ni ser är garnet ojämnt på sina stället och gjorde jag provrutan littte för liten men på ett ungefär blev stickfastheten 12maskor * 20 varv på sticka nr 6. 

Är det någonting mer man bör tänka på när garnet är färdigt? Jag har ju inte gjort sådant här förr och tänkte jag ska bokföra alla mina garner så jag vet vad jag gjort i framtiden :) Så vad bör man tänka på att spara för uppgifter om man vill göra ett likadant garn i framtiden?

I kväll blir det spännande fotbollsmatch! Heja Spanien! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar