tisdag 27 juli 2010

Idétorka..

Jag kommer inte på vad jag ska göra.. Jag skulle vilja sticka en tröja och hittade en jätte bra länk (se förra inlägget) till hur man göra en top-down-tröja men jag verkar inte fatta nåt.. Humöret har inte varit det bästa idag och jag är rastlös och känner mig irriterad. Större delen av dagen har jag spenderat med en ljudbok i öronen (alltså hörlurarna i öronen inte hela boken... :p ). Jag lyssnar på en "prequel" till Robert Jordans - Wheel of time. Fast jag lyssnar mest med ett halv öra. Jag skulle egentligen varit på drop-in på barnmorskemottagningen idag men jag glömde helt bort det. Det bara försvann, jag hatar när sånt händer!

Om någon har något tips på en rolig tröja, tips på hur jag ska tänka för att få till top-down-tröjan eller tips på något annat roligt projekt skulle jag uppskatta det!

Kram på er

3 kommentarer:

  1. har du kollat på tant koftas uppifrån och ner kofta?
    KRAAAAM!

    SvaraRadera
  2. Tack för all hjälp med mitt spinnande! :) Jag har nog bara en liten fråga till. Hur gör man när man ska tvinna garnet? Är det då man gör det fler-trådigt?

    SvaraRadera
  3. Om det har kört ihop sig kan vi slå våra kloka huvuden ihop över en kaffe någon dag. Jag bor i Göteborg och har inte så mycket för mig om dagarna. Jag har inte gjort den där tröjan själv (jag gör down-top-tröjor) men vad fasen, principen kan jag :)

    Förresten, virkar du? Den här babytröjan är virkad efter samma princip som mönstret du hänvisar till. http://www.yarnydays.com/2009/01/bombay-love.html

    SvaraRadera