lördag 16 oktober 2010

Ny frisyr och patent-övning

Nu glömde jag förstås ta en "före"-bild men för er som vet hur mitt hår såg ut innan: Tada!

I morse bestämde jag mig. Nu är det dags att göra någonting åt håret! Det var tunt, trassligt och medicin i kombination med dålig kosthållning gjorde att jag tappade massa hår hela tiden. Så, det blev en kort frisyr med lite längre lugg. Vill nog gärna ha det lite kortare i nacken nästa gång men annars är jag hel nöjd! :)

I går behövde jag ett stickprojekt, mammas vantar var för mycket tänk-stickning så det blev en halsduk i patentstickning. Jag hade just förstått vad patentstickning var så jag bestämde mig för att befästa den kunskapen på en gång.

Visst ser jag jätte glad ut på den övre bilden :) Det är helt enkelt patentstickning över 16maskor + 1 kantmaska i varje sida, tot: 18 maskor. Stickade på stickor 12 mm, för att det skulle gå snabbt ;)

Nu blir det kyckling wook, mums!

4 kommentarer:

  1. Fin frisyr! Det brukar kännas skönt att få göra något åt håret när man har "gått och dragit på" det gamla vanliga en lång period. Det "lyfter" en på något sätt, tycker jag.
    Härlig halsduk gjorde du. Smart att använda så stora stickor, så att man får ett snabbt resultat.
    Kram, Maria

    SvaraRadera
  2. Oj va fint! Nu måste du ju göra om din wii-gubbe igen :-)

    halsduken ser underbar ut.
    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Sicken snygg frisyr! Passar dig toppen! (Jag är fortfarande sjukt nöjd med mitt nya arbetsrum :)

    SvaraRadera
  4. Va fin du blev/mamman

    SvaraRadera