torsdag 14 juli 2011

Garnshopping i Linköping

I lördags åkte jag till Linköping för att hälsa på mina härliga vänner Veronica (som har bytt blogg från ulliga gulliga saker till Våga skapa) och hennes sambo.


Självklart var det ju rea när jag var i Linköping och då är man ju liksom tvungen att köpa lite garn.. Drops reade ut sommargarner på Garn Netto på nygatan. Jag köpte Cotton Light och Bomull-Lin. Min plan är att sticka en kjol av cotton light och ett linne av bomull-lin. När jag ändå var i Svergie där allt är så billigt (jämfört med Norge) så var jag ju även tvungen att köpa några sticktidningar. I den ena fanns en färgglad sommarkjol i barnstorlek.

"Bara i barnstorlek!?" Den här kjolen vill ju jag ha, tänkte jag och gick och köpte garn :)

Mer bilder på själva projektet kommer senare.


Nu ska jag njuta av mina sista lediga timmar innan jobbet drar igång i kväll.

Ps. min squash har börjat blomma :)

1 kommentar:

  1. Hej Sara! Vad roligt att "se" dig igen :-) Själv har jag legat lågt de senaste månaderna, det har varit för mycket annat, så jag upptäckte just att du är tillbaka. Kul! Efter lång tid så blev mina mysiga sockar klara, som jag stickade av garnet jag vann hos dig förra sommaren. Ett garn du hade färgat och spunnit själv. Sockarna är supersköna, garnet är SÅ mjukt! Vill du se en bild så finns de på min blogg i ett inlägg från 23/6. Ha det gott! Kram!

    SvaraRadera