fredag 22 juli 2011

Mellan varven

I dag känner jag mig lite piggare och i morse tänkta jag att kanske, kanske är det på väg att bli bättre.
Tji fick jag!

Det är sååå tråkigt att ligga på soffan hela dagarna så idag tog jag mig upp och städade vårat gamla sovrum. Jag och Tomas hat uppgraderat till ett större sovrum och vårat gamla ska bli mitt garnrum! :D

Jag har väldigt lite energi i kroppen så jag städade lite, vilade lite (läs däckade), städade lite, vilade lite, ja, ni förstår poängen. Tillslut när jag hade fått bort allt damm, några "under-sängen-lådor" och lite annat skit så såg det ut så här:


Än så länge är det bara bomullsgarnerna som fått flytta in (tro bara inte att detta är alla bomullsgarner jag har) men imorgon ska Tomas hjälpa mig att sätta upp lite hyllor på väggen till höger så då kommer resten upp ur källaren också. Till vänster ska det stå ett skrivbord där jag kan ha min dator och lite småförvaring för stickor, virknålar, knappar och annat smått och gott.

Hyllorna är förresten återvunna. Tomas hittade dem på jobbet, de skulle slängas så han "räddade" dem. :) Det gäller både de hyllor som ska upp i morgon och den som redan står där. Skrivbordet är också gratis, från en kompis som har bytt upp sig till ett stort hörn-skrivbord. Det mesta som behövs till garnrummet har jag alltså fått gratis :) Till och med plastpåsarna som jag lägger garnerna i kommer från jobbet.

Är det förresten någon med än jag som hatar att sticka efter diagram?


Så här fick jag göra när jag skulle börja på kjolen. Jag har "översatt" diagrammet till engelska förkortningar. Varför engelska? Jag vet faktiskt inte. Det har bara blivit så att jag stickat mycket efter engelska mönster och har vant mig vid att läsa de förkortningarna. Dessutom så tycker jag att vissa förkortningar låter så konstigt och lite fult på svenska. Jag vet att det är löjligt men hur kul låter egentligen "öhpt" ?

Om inte magen är bättre till imorgon ska jag till läkaren igen, hoppas jag slipper. Om det blir så så kan de förhoppningsvis göra mer än att säga "drick ordentligt och ät små portioner". Är riktigt trött på magen, nån som vill byta? 

Kram på er allihopa!

1 kommentar:

  1. Uch vilket skit att du ska må dåligt hela tiden, nu fårdet väl ändå bli bra banne mig!
    KRAM!!!

    SvaraRadera