lördag 23 juli 2011

Vad ska man säga?

Förutom att det är hemskt, orättvist och ofattbart. Jag kan inte säga det bättre än vad Dödergök redan gjort.

Jag var hos läkaren idag. Troligen har jag åkt på något slags virus som satt sig i tarmarna. Jag fick rådet att bara äta kokt potatis och kokt ris, dricka mycket vatten och avslagen cola. Jag fick även Imodium utskrivet, vilket jag provat och som antingen inte funkar alls eller ger mig förstoppning.. Men jag får väl prova att göra som farbror doktorn säger. Min sjukskrivning är nu förlängd till och med onsdag. Det känns lagom kul att vara sjuk nu när vi är inne i en mycket händelserik period. Alla semesterfirare som åker ut och kommer tillbaka till flygplatsen. Vi har en hel del att göra.

Det har inte blivit något stickat idag, har mest legat utslagen och sett på film. Men jag hittade något kul i eftermiddags när jag vattnade mina växter.





I mitten högst upp: Babytomater! Till vänster, det syns inte så bra med det är kikärtor. Och sist men inte minst, plantorna som jag trodde var vanliga tomater visade sig vara physalis.

Det är kul att se när saker växer till sig :)

Jag hoppas att ni där ute, trots allt, haft en bra dag och att ni tar hand om varandra!
Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Ät katrinplommon! Om det skulle ifall att du nu får förstoppning av tabletterna. Och psylliumfrön (de mörka). De får ett gelliknande lager när de blir blöta och gör underverk för skiteriet :)

    SvaraRadera
  2. Inte kul att vara sjuk. Hoppas du kryar på dig snabbt. Men vad kul att hitta nya ätbara frukter än vad man väntade sig.

    SvaraRadera