fredag 8 juli 2011

Envis som en åsna!

Det är vad han är, den där pojkvännen jag skaffat mig. Halva natten låg han med feberfrossa och andra halvan svettades han som en gris.. och vad gör han på morgonen när han vaknat? Jo, han går till jobbet. För han måste ju.. De har så svårt att få in vikarier med kort varsel.. Suck!

Så själv har jag legat vaken i natt och ömsom försökt värma honom och ömsom tagit av han täcket och försökt kyla ner honom, samt där emellan tvingat i honom lite febernedsättande..

Men, nu är det ju inte envisa pojkvänner den här bloggen handlar om utan handarbete så jag får väl ta och visa lite saker som jag håller på med just nu :)

Jag hittade en tutorial för hur man virkar spiraler på ravelry (du måste ha ett ravelry konto för att komma åt denna länken). Det är lite knepigt och det blev lite knöligt, mest på grund av att garnerna har olika tjocklek. Men det blev en grytlapp? Ett grytunderlägg? Eller tja, en fin spiral helt enkelt :)








Ett annat projekt just nu är strumpor till bebisar. Jag har en väldig massa Drops fabel-rester liggandes och jag har insett att bebiskläder går mycket snabbare att göra färdigt vilket innebär att jag oftast inte hinner tröttna på projektet innan det är klart :)


Så här ser min arbetsyta ut just nu. Strumpstickning, kaffe och Stargate Universe på datorn. Även om jag inte sovit speciellt mycket i natt så känner jag mig inte trött. Så det blir nog några varv till på sockorna innan jag lägger ner och däckar.

Jag önskar er en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar