fredag 29 juli 2011

Kjolen blir allt "kjoligare"


Den är inte blockad än, vilket jag förmodligen skulle gjort innan jag sydde ihop den och började på överstycket men då hade jag ju varit tvungen att vänta ju.. Jätte länge! ;) Tålamod har inte varit min starka sida under tråkiga-sjuk-veckan.

Jag mår för övrigt mycket bättre nu och ska tillbaka till jobbet imorgon. Är lite orolig för hur det ska gå. Har ju inte direkt ett stressfritt jobb och det där med regelbundna mattider är ju bara att glömma.

För att kjolen ska sitta uppe håller jag på och stickar ett? en? I-cord. Det blir lite knögligt men det kanske rättar till sig allt eftersom. Jag vet inte riktigt hur jag ska fästa I-corden (som jag hädan efter kommer att kalla snöret) i kjolen heller men det visar sig. Först ska snöret bli klart sen kan jag fundera på hur och var det ska sitta :)








Jag har lite planer på ett linne eller en tunn tröja i Drops bomull-lin. Jag köpte lite när jag var i Linköping sist på Drops superrea. Fuderar lite på Rosa's sleeveless cardi-jumper  (ravelry länk, för att se mönstret måste du vara medlem). Men den blir nog randig i så fall, lite roligare så :)

Ta hand om er allihopa!

1 kommentar:

  1. Hi Sara,
    Thank you so much for your wonderful comment! You did reach out and make me smile!

    I am so happy my words reach you and you understand. Sometime in my real life I can not find words or understanding, it is good that we have this connection...Over the miles...

    I envy and am amazed by knitters/crocheters...I have tried many times and can not do it. My Grandmother is 87 and she knits and sells constantly. I guess I didn't inherit the talent! I find I am too uncoordinated and impatient. :P

    I love this skirt...
    Thank you again.
    xo
    Andrea

    SvaraRadera