onsdag 30 juni 2010

Dagen igår..

..var en mycket bättre dag än dagen i förrgår! Det började i och för sig med att jag blev väckt kl sju på morgonen av städfirman som skulle städa ur huset för de nya ägarna.. Men sen blev det bara bättre! :) Jag fuskade lite med icke-stickandet och stickade lite på sjalen, har nu ca 15 varv kvar sedan är den klar!

12.30 anlände A till stationen och jag gick och mötte honom. Vi gick hem till mig, lämpade av hans väska, tog på oss sommarkläder, packade sommar-väskan (nyinköpt :) ) och begav oss till stranden. Vi badade till och med!!
Bilden är tagen med As mobilkamera och sedan skickad som mms till mig så kvalitén är inte den bästa men det syns ju att håret är blött i alla fall :)

Efter badet gick vi hem till mig och satt utanför bunkern på en filt i solen och lyssnade på musik, drack te och läste böcker. På kvällen gick vi till stan och åt nachotallrik och kollade sedan på Spanien-Portugal på en sport-pub, det var riktigt spännande! Spanien vann som tur var, As pappa är spanjor så vi håller så klart på dem :)

I går anlände också mitt paket från Åddebo ull som innehöll mina nya kardor och idag kom ett stort paket från Grimslättgård innehållandes sammanlagt 4kg ull :) Här ska kardas! Bilder på detta kommer senare, A är ju fortfarande kvar så jag kan ju inte spendera allt för lång tid på bloggen :)

Det har som sagt varit en bra dag, både idag och igår och jag håller tummarna för att humöret håller i sig på jobbet ikväll! 

Tack för kramar och uppmuntrande ord!
Kram på er!




1 kommentar:

  1. Tack för titten och kommentarern på min blogg! :-))

    Sjalens mönster hittar du på
    http://knittingasfastasican.com/spring-things-shawl/

    Ha en bra dag!
    /Sanna

    SvaraRadera