torsdag 3 juni 2010

Leker med utseendet

På bloggen alltså, inte så mycket med mitt eget :)

Idag åkte jag till Borås för att hälsa på min kära syster. Det var egentligen meningen att jag skulle jobba men min j**la mage tyckte inte att det var läge för arbete.. På grund av diverse mediciner jag äter har min mage varit otroligt krånglig den senaste månaden så nu har jag bestämt mig för att sluta ta det och försöka hitta en annan medicin som har samma funktion men förhoppningsvis andra biverkningar.

Till Borås och syster tog jag med mig en hel Ikea-påse med garner och ull. Jag tänkte hon skulle få pröva på det här med nålfiltning. Jag hamnade vid datorn på hennes jobb först för hon har inte slutat än och jag försöker hitta en bra layout. Jag tror jag kanske har hittat en som passar. Vad tycker ni?


Inte ens 100 meter här ifrån sitter, kanske, min före detta sambo. Jag säger kanske för jag vet inte om han åkt hem än eller inte. Vi gjorde slut för snart två veckor sedan och det är inte lätt alla dagar. Det är ju egentligen meningen att denna blogg ska handla om mitt handarbetande men jag känner att jag måste skriva av mig lite.


Vi gjorde inte slut för att det saknas starka känslor mellan oss eller för att någon av oss gjort någonting dumt. Vi gjorde slut för att vi har olika drömmar om framtiden. Drömmar som det tyvärr inte går att kompromissa , tro mig, vi har båda försökt. Det är lite över två månader sedan jag flyttade ut ur våran lägenhet och in på ett vandrarhem.


Jag saknade honom fruktansvärt mycket i natt. Vissa dagar tänker jag inte på det alls och andra dagar känns det som att allt bara är fel.

Nej, nog om det. Tillbaka till hantverket! Jag har så många saker i luften hela tiden. Just nu är det nålfiltningen, regnbågsgardinen och en poncho. Ponchon stickas med trippelstolps-grupper. Det ska bli spännande att se hur den blir. Min syster och min svägerska lyckades övertala mig i garnbutiken att jag skulle köpa lite mer färgglatt garn, jag är annars helsåld på höst- och jordfärger. Rött, orange, grönt, brunt och grått, härligt!

Dags att fortsätta virkandet :)

Ps. Det blev tyvärr inga bilder till detta inlägg. Det kommer mer av den vara senare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar