torsdag 24 juni 2010

Jag blir galen!

På den här texteditorn! Den gör inte som jag vill. Den lägger till mellanrum mellan stycken, tar bort mellanrum mellan andra stycken.. WYSIWYG my ass!

Jag har bestämt mig för att rota lite i källkoden så snart jag har tid och inspiration. När jag läste en kurs i adobes Indesign förra året (??) eller när det nu var så skapade jag en logotyp till en fiktionell sticksida. Jag funderar på att använda den till min blogg och använda färgschemat den har.

Färgschemat går i fuchsia, cerisrosa aktigt samt lite mörkare grågrön.

Det ska bli spännande att se om jag kan få det att gå ihop! Jag har ju läst webprogrammering så förhoppningsvis ska det inte vara några svårigheter. Problemen kan dock uppstå eftersom blogger använder egna elementtaggar och annat som gör det möjligt att dra i och flytta element i layouten.. 
Något att bita i helt enkelt!

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar