lördag 19 juni 2010

Klart jag inte kunde vänta..

.. tills jag kom till Linköping


Spinning Sara
Här har jag ca 50g ull, vit och brun som jag har börjat spinna upp på sländan. Detta är mitt första försök och det blev lite ojämnt och lite grövre än jag hade tänkt. När jag spunnit färdigt spände jag upp det på en stol. Egentligen ska man blötlägga garnet för att det inte ska snurra upp sig men eftersom jag åker till Linköping ikväll så sträcker jag upp det på stolen så länge. Inför resan tänkte jag att det kanske räcker att linda upp garnet på en bok eller så.


Hur gjorde jag?
När jag skulle börja spinna delade jag upp kardfloret? ullrullen? eller vad det nu kallas i fyra delar. Jag vet inte om det är så man ska göra men så gjorde i alla fall jag. När jag skulle spinna garn nummer två hade jag mer vana och det var lättare att få ett jämt, tunt garn. Det är som de säger, övning ger färdighet!



Premiär!
Jag har även premiär-ätit mina egenodlade potatisar idag :) Jag och min mor köpte en säck med sätt-potatis av sorten "Minerva" och jag för-groddade dessa, i säkert två veckor för mycket på grund av flytten, och satte dem sedan i ett färdig-plöjt och färdig-gödslat grönsaksland i Vare utanför Varberg. Jag måste erkänna att jag själv inte haft så mycket med potatisen att göra sedan jag satte dem eftersom jag strax efteråt fick tillgång till bunkern och flyttade dit. Det är alltså ägarinnan till vandrarhemmet jag bodde på i Vare som har tagit hand om min potatisar och de var såå goda! :)




Därför avslutar jag här med en bild på en underbart god måltid i gott sällskap!

Ps. Dessa bilder är alltså inte tagna i bunkern, de hade inte blivit så ljusa och fina där, utan i en lägenhet i Göteborg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar